Funktionel Fitness i Kolding

1.500 m2 toplækkert træningscenter

– med nok Koldings bedste træningsfællesskab

FITNESS I KOLDING: FUNKTIONEL FITNESS TRÆNING, DER GIVER HURTIGE RESULTATER.

Vi kalder os selv for et Funktionelt Fitness Center. Udover at være én af de to godkendte udbydere af CrossFit og et træningsfællesskab for funktionel fitness center i Kolding, er CrossFit PitStop også et funktionelt Fitness Center, beliggende i byens sydlige del – tæt på motorvejen og byens centrum.

Book din GRATIS prøvetime HER >>>

Fitness Center i Kolding - Kolding Fitness

Et almindeligt Fitness Center kan være for monoton og trivielt i længden.

De fleste af os tænker ofte på det samme, om vi kalder det et motionscenter, et træningscenter eller et Fitness Center. Typisk tænker vi på et sted, hvor vi kommer for at træne alene (eller med en makker) i nogle træningsmaskiner eller måske deltage på et fitnesshold sammen med en masse andre mennesker. Men vi er ikke helt lige som fitness world, loop fitness, fitness one og urban gym.

De fleste steder er nemlig som regel indrettet på samme måde med cardio maskiner, træningsmaskiner, spejle og de livsvigtige TV-skærme, der kan underholde os, hvis træningen bliver for kedelig og monoton – og det bliver traditionel fitnesstræning desværre hurtigt for mange.

Måske fordi vi på forhånd ved, hvad vi skal og fordi vi som regel ender med at vælge de samme øvelser og bruge de samme (kedelige…) maskiner hver gang.

Ofte synes vi måske heller ikke helt, at resultaterne følger med, som vi gerne vil og forventer.

Prøv en GRATIS og uforpligtende prøvetime – Tilmeld dig HER >>>

Funktionel Fitness I Kolding

Vi er Fitness – men på en helt anden måde!

Når du træder ind af døren i Crossfit Pitstop, vil du hurtigt se en markant forskel i forhold til Koldings øvrige fitness- og motionscentre. Du vil se, at træningsmaskinerne er skiftet ud med klatretove, gymnastikringe, bildæk, indendørs græsbaner, vægtstænger, kettlebells, håndvægte og andet spændende og funktionelt træningsudstyr.

Vi har dog fundet plads til enkelte funktionelle træningsmaskiner som romaskinen, assault bike, skimaskiner og udvalgte funktionelle træningsmaskiner – selvfølgelig alle uden motor. Med Kolding fitness får du rå træning som giver dig vaskeægte resultater.

Fitness er også et begreb – men hvornår er man FIT?

Det har grundlæggeren af Crossfit, Greg Glassman, forsøgt at definere ved at udvikle Crossfit som en træningsform og metode til at opnå det, han beskriver som optimal fitness hos almindelige mennesker.

Mere eksakt definerer han optimal fitness som det at besidde en række varieret fysiske, og til dels mentale, evner. Det er ikke kun er nok at være stærk, kunne løbe hurtigt eller langt, men det er kombinationen der gør forskellen.

De 10 kriterier for CrossFit kan bruges til Fitness

Greg Glasmann har som en del af Crossfit opstillet 10 kriterier der tilsammen forbinder begrebet optimal fitness.

Det er kriterierne: udholdenhed (kondition), stamina, styrke, power, balance, smidighed, koordination, speed, agility (bevægelighed) og præcision.

For at optimal fitness kan opstå bør alle disse kriterier trænes lige fordelt og det faktisk ud fra denne tankegang, at de berømte WODS (workout of the day) er opstået.

Tankegangen i Crossfit er at undgå at specialisere sig. Det er begrundet ud fra en opfattelse af, at hvis vi specialiserer os i f.eks. udholdenhed, kommer vi nemt til at mangle f.eks. hurtighed og eksplosivitet.

Derfor fokuserer Crossfit og funktionel træning hele tiden på variationen og at kroppen trænes på mange forskellige brugbare måder.

Funktionel Fitness Center i Kolding

Fitness er både fysisk og mental velvære

Optimal fitness, og det at være fit, betragtes også tit som fysisk velvære. I vores øjne hænger det meget sammen med oplevelsen af fysisk og mental velvære hos den enkelte.

Fysisk defineres ud fra nogle faktorer som blodtryk, fedtprocent, muskelmasse, kolesterol og et stærkt immunforsvar.  Mentalt velvære definerer vi ud fra faktorer som følelsen af energi, overskud, humør og stresstolerance.

Start allerede i dag med at tilmelde dig en GRATIS prøvetime HER >>>

OPTIMAL FITNESS KAN BESKRIVES MED DISSE ORD:

Spis kød og grøntsager, nødder og kerner, lidt frugt, en smule stivelse og ingen sukker. Indtag mad i et niveau, der støtter din motion og sundhed. Øv og træn større løft, så din krop bliver stærkere og sundere.

Styrk din muskelopbygning, så du både styrker ben, mave, arme og ryg. Ligeledes mestre de basale elementer af gymnastik, der fokuserer på kropsbevægelser, balance og smidighed.

Cykel, løb, svøm, ro osv., effektivt. Bland disse elementer i så mange og forskellige kombinationer og mønstre, som kreativiteten tillader. Rutine er din største fjende. Bevar træningen kort og intens. Regelmæssigt lær, og træn nye sportsgrene.