Download vores booking app:

Beskrivelse af vores hold

  • CardioFit - H.I.I.T

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.

    CardioFit (High Intense Interval Training) er bygget op omkring varierende kropsvægts- og lette funktionelle øvelser med høj puls.
    Med denne form for træning kan du få en høj fedtforbrændingseffekt og få forbedret din kondition samtidigt.

    Til træningen bruges mest kropsvægt, dumbells, kettlebells medicinbolde og andet udstyr. Træningen foregår i korte tidsintervaller med en kort pause imellem øvelserne.

  • CircleFit

    Info kommer senere

  • CoreFit

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.

    CoreFit er 30 minutters fokuseret styrketræning af din kerne (core) – dvs. de dybe mave- og rygmusker. En stærk kerne er med til at sikre dig en velfungerende krop, en flot kropsholdning og en fladere mave.

    Holdet er for dig, som ønsker:

    • En stærk kerne (core)
    • En flot kropsholdning og fladere mave

    CoreFit er baseret på varierede styrketræningsøvelser af mave- og rygmusklerne og er for dig, som ønsker styrke og stabilitet i mave og lænd samt en bedre holdning og en fladere mave. Instruktører guider dig gennem alle øvelserne, så du får det maksimale ud af træningen.

    Uanset hvem du er, og hvad du træner op til, så er CoreFit et nyttigt og vigtigt supplement til din øvrige træning.

  • BodyFit - Styrkehold

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.

    Til BodyFit kommer du til at arbejde med tung vægt og få gentagelser, som du kender fra den klassiske styrketræning. Vores instruktører tilrettelægger timen, så du får trænet alle de store muskelgrupper og får det maksimale udbytte af din træning.

    På en BodyFit time opbygger du styrke og bliver stærkere. Teknikken til alle øvelserne vil blive forklaret grundigt og instruktøren vil undervejs i timen hjælpe dig med at rette din teknik.

    I BodyFit er de primære redskaber vægtstænger med skiver, kettlebells og håndvægte. Du justerer selv hvor tung din vægtstang skal være og du kan derfor tilpasse niveauet så det passer til lige netop dig.

    Timen er for dig som ønsker at styrketræne, men samtidig holder af træning sammen med andre og gerne vil motiveres af vores dygtige instruktører.

  • Mobility

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.

    God mobilitet og bevægelighed er basis for at du kan præstere optimalt, både ved sport, på job og i hverdagen. Derfor arbejdes der på dette hold med at øge bevægeligheden samt optimere balancen i led og muskler, hvormed disse får de bedst mulige arbejdsbetingelser.

    Holdet er perfekt til dig der går med småskavanker i bevægeapparatet (og hvem gør ikke det?), gerne vil forebygge skader eller blot ønsker øget velvære. Holdet giver dig redskaber til, hvordan du selv kan behandle de daglige småskavanker med få simple midler.

    Der anvendes forskellige redskaber og metoder til at mobilisere, bl.a. foamrollere, lacrossebolde, powerbands, kettlebells, udstrækning m.m.

    Holdet er desuden perfekt til hviledagen og kan være med til at booste din restitution.

  • Yoga

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.

    Yoga hjælper dig med at få strukket dine muskler så du opnår større mobilitet og bedre bevægelse, såsom skuldre mobilitet, hofte mobilitet, mindre rygsmerte osv.

    Fleksibilitet sørger for mindre stress i dine led, ledbånd og sener. Yoga er et godt supplement til funktionel træning, fordi det hjælper dig med at øge din træning ved at løsne op i forskellige dele af kroppen, og er derfor med til at forhindre skader.

    HUSK at medbringe varmt tøj eller et tæppe.

  • Gymnastics

    Niveaukrav: du skal kunne udføre de basale øvelser som pull-ups, push-ups og handstand (op ad en væg).

    Gymnastics er til dig, som gerne vil være bedre til de mange gymnastiske elementer i CrossFit, som f.eks. kipping pullups, muscle ups og håndstand. Alle niveauer får udbytte af disse timer.

    En time indeholder flere af de nævnte elementer, og programmet er det samme i en måned af gangen, så du kan se dine forbedring fra uge til uge.

  • XpressFit - KUN 30min

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.

    XpressWOD er kun 30min og du når at få trænet hele kroppen igennem!
    Træningen består af 10min opvarmning og 20min workout.

    Øvelserne vil blive tilpasset til alle niveauer, så alle kan være med!

    Holdets struktur er udarbejdet af Ultimate Fighting, så der bliver trænet i 5 min (1 min på 5 forskellige øvelser), efterfulgt af 1 min pause. Dette køres igennem 3 runder.

    På dette hold forsøger man at træne i alle niveauer for at efterligne uforudsigeligheden i en kamp – man bliver dog ikke slået på! Den eneste modstander man har, er en selv.

    På dette hold er mottoet: Vi er sammen om at kæmpe mod os selv!

  • Basic CrossFit
    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau.
    Basic holdet vil give dig de grundlæggende færdigheder, som du behøver for at deltage i vores CrossFit WOD (Workout of the Day). Der vil være stor fokus på den grundlæggende teknikker, og vi anbefaler, at man gennemfører minimum 5 hold inden start på CrossFit WOD.
    Du vil blive taget gennem forskellige variationer af kropsvægt bevægelsesmønstre, gymnastik færdigheder og blive introduceret til primære øvelser herunder vægtstænger, kettlebells, MED-­bolde og olympiske løft.
    Disse timer vil hjælpe dig med at opbygge din forståelse af de forskellige CrossFit bevægelser, samt lære dig at skalere vanskelige bevægelser til dine evner.
  • CrossFit WOD

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau, men vi anbefaler at du som minimum gennemfører 5 CrossFit Basic hold.

    På CrossFit WOD vil du blive taget gennem forskellige variationer af kropsvægt bevægelsesmønstre, gymnastik færdigheder og blive introduceret til primære øvelser herunder vægtstænger, kettlebells, MED-bolde og olympiske løft.

    Du bliver udfordret og du får med garanti sved på panden. Der vil stadigvæk være fokus på de grundlæggende teknikker.

    Disse timer vil hjælpe dig med at opbygge din forståelse af de forskellige CrossFit bevægelser samt lære dig at skalere vanskelige bevægelser til dine evner.

  • CrossFit TEAM WOD

    Niveaukrav: Vi anbefaler ikke dette hold til helt nye medlemmer, fordi antallet af deltagere gør, at træneren ikke har samme mulighed for at rette på dine øvelser, som på vores alm. CrossFit WOD – hold.

    CrossFit TEAM WOD hold er til dig som elsker at få pulsen op og få en effektiv træningstime. WOD’en består af lette tekniske øvelser, team-workouts og mange gentagelser, hvor din udholdenhed, styrke og kondition bliver sat på prøve.

    Der er plads til 30 personer (min. 6 pers) på holdet.

  • Aqua CrossFit

    Niveaukrav: for alle uanset alder og fitnessniveau, men du skal kunne udføre de basale øvelser som squats, KB swings, sit-ups, push-ups og lunges.

    Er du klar på en fed træning i anderledes omgivelser? Vil du gerne variere din træning med svømning? Er du træt af at svømme bane efter bane?
    Level 1 coach og elitesvømmer Stas Filipchenkov vil være med dig hele vejen og guide igennem de forskellige øvelser både udendørs, på kanten og i vandet.

    Aqua CrossFit kører hver tirsdag og foregår nede i Slotssøbadet.
    Der er reserveret 3 baner til os i det store bassin og der er plads på kanten til at udøve forskellige CrossFit inspireret øvelser. Du vil møde øvelser som burpees, push-ups, sit-ups, muscle-ups, løb, sjip og forskellige kettlebell øvelser.

    *Husk at henvende dig i receptionen i SSB for udlevering af et gratis armbånd (gratis til første 7 tilmeldte – derefter er prisen kr. 34,-).

  • Endurance

    Holdet er for dig, der elsker kondition- og udholdenhedstræning eller for dig, der har lyst til at forbedre dig inden for netop disse områder. Du kan forvente længere workouts (20+ min), eller flere korte workouts, med basisøvelser og/eller øvelser med lav vægt (håndvægte, kettlebells og vægtstænger).

    Ingen tunge løft og avancerede tekniske skills. Der skal bare arbejdes!

  • OL Teknik - Olympisk løft
     På dette hold arbejdes der med de to Olympiske discipliner snatch (træk) og Clean & Jerk (stød). Der laves støtteøvelser i form af pres og squats mm. samt en masse tekniktræning.

    Vægtløftning er et rigtig godt teknisk supplement til din daglige CrossFit træning.

  • CrossFit Konkurrencehold

    Konkurrenceholdet henvender sig til dig, der i dag besidder de fleste aspekter indenfor CrossFit og funktionel træning. Men ligeså eller endnu vigtigere er at du besidder motivationen og viljen til at deltage på et konkurrencehold.

    For at deltage på holdet kræver det et engagement fra din side og der vil stilles forventninger til dig.

  • CrossFit Tweens - 9-11 år

    Dette hold er for dig, som har lyst til at prøve kræfter med funktionel træning. Du vil ikke bruge tunge vægte, men arbejde med kroppens egen vægt og lære dermed kroppen bedre at kende.

    Et eksempel på diverse øvelser kan være træk, skub, løb, hop, arbejde i grupper og ikke mindst have det sjovt. Du får lov til at afprøve forskellige funktionelle redskaber, som vil være med til at udvikle din motorik, smidighed, bevægelse, koordination, balance og meget mere.

    Det eneste krav er at du skal være fyldt 9 år.

  • CrossFit Teens - 12-15 år

    Dette hold er for dig, som har lyst til at prøve kræfter med funktionel træning. Du vil ikke bruge tunge vægte, men arbejde med kroppens egen vægt og lære dermed kroppen bedre at kende.

    Et eksempel på diverse øvelser kan være træk, skub, løb, hop, arbejde i grupper og ikke mindst have det sjovt. Du får lov til at afprøve forskellige funktionelle redskaber, som vil være med til at udvikle din motorik, smidighed, bevægelse, koordination, balance og meget mere.

    Det eneste krav er at du skal være fyldt 12 år.

  • Kom i form på 8 uger

    Kom i form på 8 uger

  • 60+Fit

    Info kommer senere