Download vores booking app:

Beskrivelse af vores hold

WOD

Dette hold er for alle uanset niveau. Her er både plads til begynderen og den mere erfarne CrossFitter. Du bliver udfordret og får med garanti sved på panden. Der vil stadigvæk være stor fokus på den grundlæggende teknik. Du vil blive taget gennem progressioner af kropsvægt bevægelsesmønstre, gymnastik færdigheder og blive introduceret til primære øvelser herunder vægtstænger, kettlebells, MED-bolde og olympiske løft. Disse timer vil hjælpe dig med at opbygge din forståelse af de forskellige CrossFit bevægelser samt lære dig at skalere vanskelige bevægelser til dine evner.

Aqua CrossFit

Er du klar på en fed WOD i anderledes omgivelser? Vil du gerne variere din træning med svømning? Er du træt af at svømme bane efter bane?
Level 1 coach og elitesvømmer Stas Filipchenkov vil være med dig hele vejen og guide igennem de forskellige øvelser både på kanten og i vandet.

Så skal du prøve at være med på vores Swim-WOD hver tirsdag fra 20:15-21:15 som foregår nede i Slotssøbadet.
Der er reserveret 2-3 baner til os i det store basin + plads på kanten til at udøve forskellige CrossFit inspireret øvelser. Vi kommer til at lave mange kropsvægtøvelser som burpees, push-ups, sit-ups, muscle-ups, sjippetov osv.

Mobility Hold

God mobilitet og bevægelighed er basis for at kunne præstere optimalt, både ved sport, på job og i hverdagen. Derfor arbejdes der på dette hold med at øge bevægeligheden samt optimere balancen i led og muskler, hvorved disse får de bedst mulige arbejdsbetingelser. Holdet er perfekt til dig der går med småskavanker i bevægeapparatet (og hvem gør ikke det?), gerne vil forebygge skader eller blot ønsker øget velvære. Holdet giver dig redskaber til, hvordan du selv kan behandle de daglige småskavanker med få, simple midler. Der anvendes forskellige redskaber og metoder til at mobilisere, bl.a. foamrollere, lacrossebolde, powerbands, kettlebells, udstrækning m.m. Holdet er desuden perfekt til hviledagen og kan være med til at booste restitutionen.

CrossHIIT

CrossHIIT (High Intense Interval Training) er bygget op omkring varierende gymnastiske og lette CrossFit øvelser med høj puls. Med denne form for træning kan du få en høj fedtforbrændingseffekt og få forbedret din kondition samtidigt. Til træningen bruges mest kropsvægt, dumbells, kettlebells medicinbolde og andet udstyr. Træningen foregår i korte tidsintervaller med en kort pause imellem øvelserne. Denne træningsform er for alle uanset alder og fitnessniveau.

YOGA

Yoga hjælper dig med at få strukket dine muskler så du opnår større mobilitet og bedre bevægelse, såsom skuldre mobilitet, hofte mobilitet, mindre rygsmerte osv. Fleksibilitet sørger for mindre stress i ledene, ledbånd og sener. Yoga er et godt supplement til CrossFit, fordi det hjælper dig med at øge din træning ved at løsne op i forskellige dele af kroppen, og er derfor med til at forhindre skader. HUSK at medbringe varmt tøj eller et tæppe.

Kettlebell hold

Kettlebell WOD er bygget op omkring varierende kettlebell og lette CrossFit øvelser med høj puls. Med denne form for træning kan du få en høj fedtforbrændingseffekt og få forbedret din kondition samtidigt. Til træningen bruges mest kropsvægt, dumbells, kettlebells, medicinbolde og andet udstyr. Træningen foregår i korte tidsintervaller med en kort pause imellem øvelserne. Denne træningsform er for alle uanset alder og fitnessniveau.

CrossFit Kids/Teens

Dette hold er tilegnet børn, som har lyst til at prøve kræfter med CrossFit. Vi bruger ikke tunge vægte, men arbejder med kroppens egen vægt og lærer dermed kroppen bedre at kende. Et eksempel på diverse øvelser kan være træk, skub, løb, hop, arbejde i grupper og ikke mindst have det sjovt. Børnene får lov til at afprøve forskellige CrossFit redskaber, som vil være med til at udvikle deres motorik, smidighed, bevægelse, koordination, balance og meget mere.

Basic CrossFit

Dette er en begynder time for folk som ønsker at stifte bekendtskab med CrossFit. Man vil lære det grundlæggende og få indblik i, hvad det vil sige at dyrke CrossFit.

OL Hold (Olympisk løft)

Olympiske løft er “Snatch” og “Clean and Jerk” – hele eller dele af disse løft er indarbejdet på mange CrossFit hold. De viser eksplosiv styrke og funktionalitet.

Styrkehold

Bliv stærkere i de store grundøvelser som Bænkpres, Squat og Dødløft på vores nye styrkehold!
ALLE kan deltage, nye som erfarne.